Windjammer (1937)

Avontuur / Misdaad

geregisseerd door Ewing Scott
met George O'Brien, Constance Worth en William Hall

In opdracht van de senaat moet Bruce Lane een dagvaarding afgeven aan Commodore Russell P. Selby in verband met een onderzoek, anders verliest hij zijn baan. Bruce doet zich voor als een playboy en hij gaat tijdens een zeilwedstrijd aan boord van het jacht van Selby. Het jacht wordt echter vernietigd door een windjammer met aan boord wapensmokkelaars onder leiding van kapitein Morgan. De hele bemanning van het jacht wordt opgepikt door de windjammer, waaronder Selby’s dochter Betty, en onder meer aan het werk gezet als galeislaven.