Downtown Express (2011)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door David Grubin
met Philippe Quint, Nellie McKay en Michael Cumpsty

De film speelt zich af in de wereld van de in New York levende Russische immigranten. Onder berscherming van zijn liefhebbende, maar bazige vader bereidt de virtuose violist en Julliard-student Sasha zich voor op een belangrijk concert dat bedoeld is om zijn carrière te lanceren. Toch wordt hij steeds meer en meer aangetrokken door het muzikale ritme van de New Yorkse straten en wanneer hij de zangeres en tekstschrijfster Ramona ontmoet, sluit hij zich aan bij haar band. Hij wordt verliefd op haar en begint een dubbelleven te leiden, en wordt heen en weer geslingerd tussen twee werelden. Nu zijn klassieke debuut nadert, moet Sasha beslissen of hij wil breken met zijn vader en zijn eigen lot wil afdwingen.