• 8.481.081 stemmen

Alternatieve titels: Fatal Fix / The Tunnel / Heroin

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Massimo Pirri

Met onder meer: Helmut Berger, Corinne Cléry en Marzio Honorato

IMDb beoordeling: 6,6 (79)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Eroina

Marco was vroeger een leraar. Nu is hij een drugsverslaafde en leeft hij samen met zijn vriendin Pina, op een schroothoop in een verlaten bus. Gangsters en ander gewelddadig straattuig maakt het hen alleen nog maar moeilijker. Op een normale dag gaat het stel naar Marco's drugsdealer. Terwijl in de ene kamer Marco zich volspuit met drugs, verleent Pina in de andere kamer een seksuele gunst in ruil voor drugs. Dit is niet abnormaal voor het stel. Ze zullen allebei tot het uiterste gaan om aan drugs te komen.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Wat zie ik, nog geen stemmen voor een dzjunkie italocrime met Berger en Clery ? Dat is vreemd, omdat de zgn. originele poster mij toch een doodordinaire VHS hoes lijkt te zijn, die trouwens nergens op slaat. Dus ik vermoed dat sommigen deze film wel degelijk hebben gezien.

Enfin, gebruikelijke dzjunkie flic met alle parafernalia als de pogingen tot afkicken,de wanhopige manieren om aan geld te komen waaronder prostitutie- ook van Berger, - OD -en en het contact met de echte criminele kringen rondom niemand minder dan Sergio Citti , dat het lot van de protagonisten wel eens zou kunen bezegelen.

Hoewel Helmut niet vies was van een roesopwekkertje op zijn tijd is hij toch te gedistingeerd om een junk van een jaar of 40 te spelen, om nog maar te zwijgen van Clery met haar witte tanden. Het spuitwerk werd ook verricht door body doubles, duidelijk te zien.

Indrukwekkendste scene- zij het niet op de bedoelde manier- was die waarin een minderjarig knaapje OD- t en zogenaamd sneeft, maar we zien pijnlijk duidelijk dat het ventje springlevend is terwijl Helmut hem doodverklaart .

Typisch Italiaans is de monoloog waarmee de film begint en die een aanklacht is tegen de nicotine en alcohol verslaafde petit bourgeois.

De soundtrack is ook opvallend: we horen werkelijk continu op de achtergrond muziek van de pretenders, waaronder de evergreen brass in pocket.