Apache Chief (1949)

Western

geregisseerd door Frank McDonald
met Alan Curtis, Tom Neal en Russell Hayden

Het Apachen opperhoofd Young Eagle probeert zich aan het vredesverdrag te houden, maar zijn neef Black Wolf, die opperhoofd wil worden, doodt blanke kolonisten. Nadat Black Wolf gevangen genomen is, moet hij worden overgedragen aan de soldaten, maar twee van zijn volgelingen weten hem te bevrijden. Kolonel Martin geeft Young Eagle zes dagen de tijd om Black Wolf over te dragen anders kan zijn stam een tegenaanval verwachten. Terwijl indianen elkaar onderling bevechten en doden, nadert de deadline. De zoon van Young Eagle probeert Black Wolf te vangen, maar hij wordt zelf door Black Wolf gevangen genomen.