Akenfield (1974)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Peter Hall
met Ronald Blythe, Stanley Baxter en Ethel Branton

Een dorpje in Suffolk. In de jaren zeventig van de vorige eeuw worstelt de jonge Tom met het besluit al dan niet weg te gaan. Terwijl hij zich bezig houdt met zijn toekomst stuit hij constant op zijn dode grootvader, die zestig jaar geleden ook probeerde weg te gaan maar daarin faalde.

avatar van McSavah
Verschijnt in juli op BD/DVD via BFI. Ben benieuwd. Lijkt mij een aanrader voor onder meer Verhoeven en Mochizuki Rokuro.

Malick
Thanks! Leen de DVD / BR t.z.t. wel van je.