Lincolns Letzter Tag (2009)

Alternatieve titel: Lincoln's Last Night

Duitsland
Documentaire / Drama
107 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Wilfried Hauke
met Fritz Klein, Brian Merrick en Axel Milberg

Abraham Lincoln was de 16e president van de Verenigde Staten en een man die meer dan wie ook de Amerikaanse Droom belichaamde, maar werd vermoord wegens zijn politieke keuzes voor een vrij en verenigd Amerika, en tegen de slavernij. Hier wordt het verhaal verteld van Lincoln, en dat van zijn moordenaar John Wilkes Booth, die de aanslag plande alsof het een plot van Shakespeare betrof. Gefilmd op historische plaatsen in de Verenigde Staten.

avatar van 606
Erg mooi geschoten docu over Abraham Lincoln de eerste president die werd vermoord in de geschiedenis.
De acteur die Abraham vertolkt lijkt dan ook werkelijk 100% op de echte Abraham.
Docu zit goed in elkaar en je krijgt alle belangrijke info en wist niet dat de moord rond de President zo'n grote happening was en dat er 7 miljoen mensen afscheid namen langs het spoor .
Kortom zeer interessant en hield mijn aandacht goed vast.

3,5 ster