Son of God's Country (1948)

Western

geregisseerd door R.G. Springsteen
met Monte Hale, Pamela Blake en Paul Hurst

Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog zijn vele Trailhead ranchers gedood of van hun land verdreven door een bende meedogenloze rovers. De geheime leider van deze bende is Bill Sanger. Sanger doet zich voor als een rancher, maar staat eigenlijk aan het hoofd van een oostelijk syndicaat dat het grondgebied wil kopen: na beëindiging van de burgeroorlog zal daar immers een spoorwegnet worden aangelegd. Als Sanger er achter komt dat de krantenuitgever John Thornton een brief ontvangen heeft met informatie over zijn agenda, laat Sanger John Thornton doden. Vervolgens maakt Sanger John en zijn zoon Frank verdacht betrokken te zijn bij de bende rovers. U.S.-marshal Monte Hale is echter overtuigd van de onschuld van de Thorntons.