The Silk Express (1933)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Ray Enright
met Neil Hamilton, Sheila Terry en Arthur Byron

Er wordt door Wallace Myton een toename verwacht van de vraag naar zijde in de Verenigde Staten. De jonge ondernemende importeur Donald Kilgore en zijn collega's weigeren echter de hoge marktprijs van Myton te betalen. Ze bestellen de zijde daarom rechtstreeks uit het Verre Oosten in de wetenschap dat ze geen tijd te verliezen hebben om zich aan hun levercontracten te houden. De zijde wordt met spoed van een schip overgeladen op de trein van Seattle naar New York. Myton doet er echter alles aan om dit transport ter waarde van drie miljoen dollar te vertragen.