• 8.482.573 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Nicholas Humphries

Met onder meer: Emilie Ullerup, Julia Benson en Peter Benson

Plot Death Do Us Part

"You May Now Kill the Bride"

De welgestelde Kennedy droomt haar hele leven al van de perfecte bruiloft. Over een week gaat ze trouwen met haar verloofde Ryan. Chet - een vriend van Ryan - huurt een afgelegen huisje in een bos om een vrijgezellenfeest te geven. Het feest krijgt een vreselijke wending wanneer leden van de vriendengroep één voor één afgeslacht worden...

image

Derrick Harris

Harry Simpson

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

Soms vraagt een mens zich af waarom hij zich de moeite heeft getroost om een bepaalde film op te zetten en hoe hij erbij kwam te denken dat het een aangenaam tijdverdrijf zou zijn om de genoemde creatie te bekijken. “Death do us part” bevat elementen van een slasher en een ordinaire mystery film. Maar dan wel alle allerslechtste elementen. Een groep jongeren begeeft zich op vrijgezellen weekend in een godvergeten plek ver van de beschaving. Natuurlijk doe je dat als je een vrijgezellenfeest wil houden en geen getuigen wilt van de losbandige festiviteiten die er zullen losbarsten, veronderstel ik. Het vrolijke koppel dat de week erop hun jawoord gaan geven zijn Kennedy en Ryan. Zij is blijkbaar de dochter van een welgestelde familie (met een psychische aandoening blijkbaar) en hij is een of andere nietsnut die meer op zijn kerfstok heeft dan je kan vermoeden. In het gezelschap bevinden zich de zus Hannah, een goede vriendin Emily,Ryan`s getuige Chet en zijn neef Derek die ook een nogal duister verleden heeft.

Alleen al door het ontvangstcommitee zou ik al rechtsomkeer maken en zo snel mogelijk terugkeren naar de bewoonde wereld. Bo, de eigenaar van de bungalow, is niet echt een toonbeeld van vriendelijkheid en komt redelijk angstaanjagend en dreigend over. De dode spreeuwen op de veranda ruimt hij schoorvoetend op met een spade nadat hij tot de intelligente vaststelling is gekomen dat ze inderdaad dood zijn. Een vreselijk mislukte manier om humor in deze film te brengen, en een aanwijzing wat er nog zou volgen. Wat uiteindelijk de bedoeling hiervan was, heb ik niet kunnen achterhalen. Een poging om het luguber en mysterieus te maken misschien ? Over acteerprestaties kunnen we niet echt spreken. Eerder wanprestaties. De 3 vrouwelijke hoofdpersonages werden waarschijnlijk geselecteerd op basis van het gewicht van hun boezem. Hoe hoger het gewicht, hoe gewichtiger de rol. Na een tijdje was ik er zelfs van overtuigd dat hun BH-maat moeiteloos hun IQ oversteeg. Totaal niet overtuigend en het leken wel chiro-meisjes die angstig en paniekerig rondliepen in het dreigende bos.

De 3 mannelijke hoofdrolspelers probeerden stoer over te komen, behalve Chet die zich de hele film gedroeg als een dronken flauwe plezante. Uiteindelijk gedroegen ze zich als een bende mietjes die heen en weer liggen te rennen door de bossen en bij elk verdacht geluid reageren ze als echte angsthazen. Het moment dat ze proberen te vluchten met de auto en ze de motor willen controleren was hilarisch. Uiteindelijk wordt het een” wie-is-nu-de-hoofdverdachte”-spelletje, waarbij je wel enorm veel keren op het verkeerde been wordt gezet. Bo is vanzelfsprekend verdacht. Die vent, die wat weg heeft van Lurch uit “The Adams Family”, duikt om de haverklap op waar je het niet verwacht en slentert geruime tijd met een vervaarlijk uitziend bijl rond. Uiteindelijk mag je je verwachten aan een verrassende wending en een laten we zeggen, niet zo verrassend einde. Van een echte slachtpartij kan je eigenlijk ook niet spreken. Dat was nu eens echt een zware ontgoocheling.

Conclusie : vreselijk slechte B-film die totaal de bal misslaat en in de verste verte niet op een slasher film lijkt. Geen spanning, geen gore moordtaferelen en een totaal gebrek aan schrikmomenten.

Onderhond

Humphries heeft het niet.

Een film als deze schrijft zichzelf bijna. Het is daarom al te triest dat het beetje wat daartussen zit nog van een compleet erbarmelijk niveau is. Zo'n eerste scene (in de auto uiteraard, op weg naar het huisje, waarin alle personages even rustig voorgesteld kunnen worden) is gewoon standaardwerk 101.

De twists, de setting, de personages ... deze film weet met niks nieuws op de proppen te maken, maar verzaakt het ook vooral om met die clichés helemaal niks leuks te doen. Enkel Bo is wel aardig, maar zijn personages is vééls te opzichtig.

VIsueel lelijk, de soundtrack is werkelijk belachelijk (bevriend bandje dat de muziek verzorgt ofzo?) en de horror is beneden alle pijl. Soort Friday the 13th onzin waar er niks te zien is en de suggestie zo amateuristisch is dat het pijn doet.

Eigenlijk kan je maar beter niet teveel woorden verspillen aan onzin als dit. Een lamme poging om een horrorfilm te maken. Talent is er niet in deze film, geld ook niet, het enige wat je kan zeggen is dat het 90 minuten duurt en aanvoelt als een collage van slecht uitgevoerde clichés zonder verdere eigen inbreng.

avatar van Waku

Waku

Bovenstaande recensies zeggen mij genoeg....ik sla hem over bij deze...

avatar van Seam

Seam

Dus ook niet grappig omdat hij zo slecht is?

Onderhond

Het is redelijk serieus gebracht allemaal. Al ben ik niet zo'n goede barometer als het daarop aankomt. Die "so bad it's good" films vind ik meestal ook helemaal niks.

avatar van Elineloves

Elineloves

Grappig,... nee. Hier is niks grappigs aan. Wat een gedrocht van een film. Acteerwerk is bagger, personages die je het liefst eigenhandig de nek omdraait en een redelijk gejat verhaal dat nergens ook maar enigszins de moeite waard wordt.

De karakters stonden me direct al tegen, niemand was leuk. Ze hebben ook niet geprobeerd de personages wat sympathie mee te geven. Wanneer dat je al vanaf het begin tegen staat en je het gevoel hebt dat je naar een slap low budget mormel kijkt, gaat je de zin snel over. Het begin is vrij traag en dat pillenslikkende grietje zou je het liefst met trouwjurk en al in een moeras dumpen, en daarna haar vriendjes erbovenop smijten. Het duurde me te lang voordat er iets gebeurde, zo lang dat ik dacht "wanneer gaat er nu eindelijk eens iemand dood?" Ook dat was een teleurstelling. Bah, tijdverspilling.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2033 berichten

En dan is er ook nog een part 2 van deze shit. Is wel klaar zo. Zeer teleurstellend