Greedy Lying Bastards (2012)

Documentaire

geregisseerd door Craig Scott Rosebraugh

Wat gebeurt er als een industrie te veel macht heeft? 'Greedy Lying Bastards' presenteert een vlammende aanklacht tegen de invloed, het bedrog en de corruptie die de fossiele brandstofindustrie bepaalt. Van de Gulf Coast tot de kleine natie Tuvalu, van Nigeria en Oeganda naar Peru en Alaska, filmmaker en politiek activist Craig Rosebraugh documenteert de impact van een industrie die alleen de winst boven de mensen stelt en die een campagne van leugens voeren, enkel bedoeld om de maatregelen te dwarsbomen die de klimaatsveranderingen bestrijden. Zij gebruiken hun invloed om inbreuken op de regelgeving te minimaliseren en het politieke proces in de VS en het buitenland te ondermijnen. Dit diepgaand onderzoek in deze industrie overspande vijf contineneten en negen landen. 'Greedy Lying Bastards' is het onthutsende en onthullende portret van wat er werd ontdekt op deze reis, een verhaal met verwoestende gevolgen.