Cocoanut Grove (1938)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Alfred Santell
met Fred MacMurray, Harriet Hilliard en Ben Blue

Johnny Prentice, de leider van een amateurband, gaat naar de 'Cocoanut Grove' nachtclub voor een zeer belangrijke auditie. Johnny wordt vergezeld door zijn pleegzoon en getalenteerde drummer Half-Pint. Linda Rodgers sluit zich bij het gezelschap aan, zogenaamd als mentrix van Half-Pint, maar eigenlijk is ze een eerzuchtige zangeres. In de 'Cocoanut Grove' treedt tevens het 'Royal Hawaiian' orkest onder leiding van Hula Harry op, alsmede de komiek Joe De Lemma, de grappige 'Yacht Club Boys', de vreemde geluidenmaker Bibb Tucker en de dirigent Dixie.