Adventures of Tarzan (1985)

Alternatieve titel: Tarzan

India
Actie / Avontuur

geregisseerd door Babbar Subhash
met Hermant Birje, Raja Duggal en Kimi Katkar

Ruby Shetty leidt een rijk leven met haar vader, die weduwnaar is. Haar vader reisde rond in de jungle van India om een stam in de Shakabhoomi regio te zoeken. Hij komt waar anderen ook zijn geweest, maar nooit zijn teruggekeerd. Ruby besluit om in de voetsporen van haar vader te treden en ontmoet hem aan de rand van de jungle. Daar ontmoet ze een man, genaamd 'D.K.' en haar vader wil graag dat zij met hem gaat trouwen. De volgende dagen beleeft Ruby een aantal avonturen en wordt ze gered door een aap-achtige man, genaamd Tarzan en ze worden verliefd op elkaar. Dit tot misnoegen van D.K, die eigenlijk de taak heeft om Tarzan gevangen te nemen en hem als slaaf te laten werken voor Krishnakant Verma, de eigenaar van het Apollo Circus. Al snel wordt Tarzan gevangen genomen en in ketenen naar het circus gevoerd, waar hij is voorbestemd om de rest van zijn leven kunstjes te verrichten.

avatar van movie acteurs
Indiase Tarzan rip-off die op zich wel een grappige fun factor heeft, maar goed is het verre van.

Tarzan wordt hier gepresenteerd echter lijkt hij toch meer op Mowgli.
Kimi Katkar is leuk om naar te kijken. Maar het lijkt erop, net als bij de film Tarzan The Ape Man met Bo Derek, dat de film alleen is gericht op haar vrouwelijk schoon. Hermant Birje is niet echt een persoon met 'n stoere "Tarzan" uitstraling. Daarom alleen lijkt hij al op Mowgli. Ondanks zijn Tarzan kreet en het geslinger aan een liaan lijkt hij niet echt op Tarzan. Vooral toen die gevangen werd in het circus had hij toch o zo'n zielige uitstraling.
De song "My Tarzan" is wel grappig, echt zo Bollywoods
Cheesey is deze dus ook met de vooral wat flauwe actie scene's, met de krokodil en waterval als voorbeeld. Helaas zijn de actie scene's in slow-motion. Doet niet veel goed en wordt irritant.

De regisseur is bekend geworden door Disco Dancer. En wilde dus ook op het succes inspelen van Tarzan. Een groot drama is het niet, maar toch is alles niet om te juichen. Aan de ene kant te verwachten, maar de lachwekkende dingen uit deze film kunnen ook iets goeds maken.
2,0 voor deze grappige maar slechte film.

avatar van Brix
Dit is inderdaad geen Tarzan film voor een westers publiek.
In india was het een enormsucces destijds.

Acteur Hemant (niet Hermant) Birje loopt nu al een aantal jaren met plannen voor een tweede poging als Tarzan rond
Hij heeft zich een tijdje geleden zelfs al aan de pers voorgesteld, met geblondeerd haar(of pruik!) in Tarzan outfit, samen met een actrice die de rol van Jane zou gaan spelen.
Dat hij er niet meer uitziet als meer dan 25 jaar geleden mag duidelijk zijn

Deze film heeft e.e.a. gepikt van de Derek versie van Tarzan The Ape Man.
Onder andere die slow motion scènes waarover Movie Acteurs het heeft.

Verder is voor mij vooral Kimi Katkar het bekijken waard, en haar liedje My Tarzan blijft nog lang in je hoofd zitten wanneer je het een keer gehoord hebt.

In India zijn tientallen Tarzan films gemaakt, dit was een van de succesvolste.
Tenminste in India zelf.

avatar van movie acteurs
Hier is een filmpje over zijn nieuwe filmplan:
Actor Hemant Birje to comeback as ?Tarzan? | Video | Gossip-News - Oneindia Videos - videos.oneindia.in

Die andere Indiase Tarzan films wil ik ook wel hier opzetten. alleen dat doe ik denk wel volgende week.

@ movie acteurs:

Het is natuurlijk wel nog maar de vraag of die filmplannen niet verijdeld worden door Edgar Rice Burroughs Incorporated, die de rechten voor het gebruik van de naam Tarzan in handen hebben.
(Tarzan is een gedeponeerd handelsmerk)

In het verleden zijn veel filmmakers op de vingers getikt door ERB Inc., en filmopnamen,die al voor een deel klaar waren, in beslag genomen.

Momenteel werkt ERB Inc. samen met Amerikaanse filmproducenten die een Tarzan trilogie willen maken. (Warner)
Ik denk niet dat ze daarnaast nog rechten aan andere producenten verlenen.
Dat is nooit hun politiek geweest.

Succes met het vinden van die andere Hindi Tarzan films.
Niet gemakkelijk.

@Brix

Het lijkt mij dat de plannen niet door gaat. Er staat niks op IMDB en de link die ik opstuurde kwam ergens uit 2008.

avatar van Brix
Of we er veel aan missen als het niet door gaat?

Er waren/zijn ook nog plannen voor een andere Hindi Tarzan productie, met in de hoofdrol een van Bollywood's supersterren, Salman Khan.