Zai Yi Qi (2010)

Hongkong
Documentaire

geregisseerd door Liang Zhao
met Aaron Kwok en Ziyi Zhang

Er is in China veel onwetendheid over hiv en aids. Veel mensen associëren het ziektebeeld aids en het virus hiv met onzedelijk gedrag, en er wordt nauwelijks over gepraat. Uit angst voor de stigmatisering besluiten veel aidspatiënten in China hun ziekte verborgen te houden. De Chinese regisseur Gu Changwei is bezig om een verboden boek over gediscrimineerde patiënten te verfilmen, 'Life Is a Miracle'. Voor de bijrollen in deze film wil regisseur Gu Changwei werkelijke patiënten casten. Via speciale ‘support groups’ komt Zhao Liang in contact met patiënten die mee willen werken aan 'Life Is a Miracle'. Ook bezoekt Liang een ‘Red Ribbon’-school, waar kinderen met aids les krijgen. Een portret over mensen die zich verenigd én gebrandmerkt zien onder één noemer: die van aidspatiënt.

avatar van 606
Volgens mij is er niks veranderd ten opzichte waar ik elke keer tegen aan botste, nu staan er nog steeds 2 regisseurs in het plot en maar 1 vermeld, hoe zit dit ???

avatar van narva77
606 schreef:

Lees nog eens even heel goed en aandachtig de synopsis door, en niet snel. Er is héél veel veranderd ten opzichte van het vorige plot. Jij haalde de twee verschillende films door elkaar, en dacht dat het één film was....

De documentaire heeft betrekking op een andere film:

Mo Shu Wai Zhuan

Begrijp je het nu?