King Lear (2008)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Trevor Nunn
met Ian McKellen, Romola Garai en Philip Winchester

Koning Lear wil zijn rijk verdelen onder zijn drie dochters, Goneril, Regan en Cordelia, waarvan de oudste twee getrouwd zijn. Cordelia is nog ongehuwd, maar wel geprezen en gewild als huwelijkspartner, gedeeltelijk omdat zij haar vaders lieveling is. Maar wanneer Lear zijn rijk wil verdelen en Cordelia het grootste deel wil schenken, mislukt zijn plan compleet. Cordelia weigert en de koning, zeer ontdaan door haar reactie, verdeelt haar deel van het rijk tussen Goneril and Regan...

avatar van The_CrY
Ian McKellen als de gek geworden oude King Lear. Eén van de beste Shakespeare films die ik ooit heb gezien.