Orhim le-Rega (2011)

Alternatieve titel: Off-White Lies

Israël / Frankrijk

geregisseerd door Maya Kenig
met Gur Bentvich, Elya Inbar en Tzahi Grad

Libby is dertien. Ze komt naar Israël om er bij haar vader Shaul te leven, hoewel ze hem nauwelijks kent en niet weet wat ze van hem denken moet. Shaul is een charmante schurk die met leugens haast alles krijgt wat hij wil. Hij is permanent blut - ondanks een reeks merkwaardige uitvindingen - en heeft niet eens een huis. Blijkbaar is dit geen probleem omdat er een oorlog aan de gang is en zo doet hij zich overal voor als een alleenstaande vader uit een dorp die door een raket werd getroffen. Hij slaagt erin om een goedhartig gezin te overtuigen om hem en zijn dochter een slaapplaats te geven. Maar hoe gaat Libby om met deze voor haar nieuwe levensstijl? Ze heeft nu de leeftijd om haar eigen plaatsje te zoeken in het leven en is niet bereid om nog alles te doen wat men haar vertelt. En zo is het slechts een kwestie van tijd voordat ze zelf aan de touwtjes trekt en Shauls web van doorzichtige leugens doorprikt.