East Bloc Love (2011)

Australië / Hongarije / Roemenië / Polen / Letland / Estland / Wit-Rusland
Documentaire

geregisseerd door Logan Mucha
met Sergey Yenin, Nicolai Alekseev en Robert Biedron

De Wit-Russische Sergej Yenin is een jonge, vrijgevochten homoseksuele activist. Geweld is hem niet vreemd. Vanwege zijn geaardheid had hij meer dan eens de politie en rechts-radicalen achter zich aan. Wanneer zijn partner wordt doodgeschoten, begint hij aan zijn openlijke gevecht voor gelijkheid. Sergej maakt deel uit van een groep activisten uit de Wit-Russische hoofdstad Minsk. Ze willen een eigen versie van de 'Gay Pride' organiseren in hun stad, ondanks bedreigingen door skinheads en een verbod door de overheid.