Pas de Toit sans Moi (2009)

Frankrijk

geregisseerd door Guy Jacques
met Antoine Duléry, Aïssa Maïga en Bernadette Lafont

Paul, een veertigjarige werkloze, heeft een hekel aan alles en iedereen. Wanneer hij uit zijn appartement dreigt te worden gezet omdat de woning te groot is voor een alleenstaande, kan alleen zijn buurvrouw Ashanti redding brengen. Zij wil gerust met haar kinderen bij hem intrekken, maar dan moet hij wel met haar trouwen, zodat ze niet langer illegaal in het land verblijft...

Grappig voorgestelde toestanden in de multiculturele samenleving in Parijs.
Van grappig naar al te gek met heel even de ernst van de illegalteit en de regularisatie ervan.
Antoine Duléry zit puik en sympathiek in zijn rol en Aïssa Maïga is minstens een elegante verschijning.
Typisch Frans product, geslaagd in zijn opzet en dat is vertier met actuele toestanden.