O Céu Sobre os Ombros (2012)

Alternatieve titel: The Sky Above

Brazilië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Sérgio Borges
met Everlyn Barbin, Lwei Bakongo en Murari Krishna

Docufictie rond drie 'gewone' mannen rond de dertig, die hun eigen stadse bestaan vertolken; een transseksuele academica, een harekrisjna voetbalsupporter, en een indolente would-be schrijver (aan negen boeken tegelijk). Everlyn Barbin haalde een universitaire graad, maar sinds de transseksueel begon met een hormoonkuur en zich kleedt als vrouw, is het haar niet gelukt een baan te vinden. Ze zegt haar behoefte aan liefde uit haar werk als straatprostituee te halen. De naar eigen zeggen suïcidale Lwei is half Angolees, half Portugees, en heeft een spastisch zoontje. Ook al heeft hij vele plannen voor romans, hij heeft in zijn leven nog nooit gewerkt en wordt onderhouden door zijn tweede vrouw. Murari Krishna ten slotte is voetbalsupporter, celibatair hare krisjna, telefoonmarketeer en graffitikunstenaar.