The Big Eden (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Peter Dörfler
met Rolf Eden, Ursula Buchfellner en Menahem Golan

Rolf Eden is de laatste Duitse playboy. Als 'King of the Disco' lanceerde hij de eerste schoonheidswedstrijden en populariseerde hij als DJ de striptease in het preutse Duitsland. Hij is vader van zeven kinderen bij zeven verschillende vrouwen en hij heeft gedanst met de Rolling Stones en Ella Fitzgerald in zijn clubs. Rolf Eden is een grote tachtigjarige man met lang, blond haar en een vriendin die jonger is dan zijn kleinkind. Het is niet alleen zijn excentrieke, blitse levensstijl die het publiek zowel blijft irriteren als hen doet lachen, de echte provocatie is afgeleid van zijn militante vrolijkheid.

avatar van Darbie
Documentaire over Leeghoofdigheid.
(Rijke patjepeeër die vooral - misschien wel uitsluitend- met zichzelf is ingenomen, zou Ivo Niehe nog een puntje aan kunnen zuigen.)

Waarom de VPROgids hierover naast de "filmselectie" met foto en artikel aandacht aan besteed, is voor mij een volslagen raadsel.