The Loan Shark (2011)

Hongkong
Misdaad / Actie

geregisseerd door C.L. Hor
met Sam Lee, Jojo Goh en Lam Suet

De vader van Ah Long en Ah Mun wordt omgebracht door een beruchte woekeraar. Ze zweren dat ze nooit meer wat met het wereldje te maken willen hebben, maar ongewild raken ze er toch weer in verzeild. Ah Long helpt een lokale woekeraar om zo de schulden van zijn moeder af te lossen, Ah Mun wordt als undercoveragente in dezelfde bende geplaatst. Wanneer Ah Long en Ah Mun elkaar daar tegenkomen wordt het moeilijk om hun geheim verborgen te houden.

Nét niet.

De hele film lang heb ik het gevoel gehad naar een TV-serie turned film te kijken. Heb me ook de hele film afgevraagd waaraan dat nu lag, uiteindelijk denk ik dat het met de erg slechte en flauwe soundtrack te maken had.

Maar ook kleinere zaken, zoals het terugkerend CG glas effectje of de geanimeerde introductie van de personages deden aan TV-werk denken. Jammer dus, want visueel zat het echt wel goed met dit filmpje (modern en stijlvol). Ook het acteerwerk was aangenaam, verder een fijne mix tussen misdaad en wat moderne martial arts actie.

Geen film die internationaal veel gaat doen, maar wie op zoek is naar een kort en vermakelijk Hong-Kong's misdaad spektakel houdt aan deze film een leuk avondje over.