Military Academy with That Tenth Avenue Gang (1950)

Alternatieve titel: Sentence Suspended

Komedie / Drama

geregisseerd door D. Ross Lederman
met Stanley Clements, Robert Walker en Danny Welton

Rechter Ralph Townsend zit in zijn maag met vier jeugdige delinquenten (Stash, Danny, Mac en Specs). De vier hebben kratten bier gestolen, maar Townsend denkt dat de jongens verder de criminaliteit ingaan als hij ze naar een internaat stuurt. Daarom bespreekt hij met zijn oude vriend kolonel Jamison de mogelijkheid om ze naar de militaire academie te sturen. Als tegenprestatie belooft Townsend dat er op de academie een kapel zal worden gebouwd. De vier jongens hebben hun bedenkingen over de plannen omdat ze dan voor vijf jaar verplicht zijn naar school te gaan. Maar als ze horen dat ze na zes maanden van school kunnen worden gestuurd als ze slechte cijfers halen, zien ze wel brood in het plan.