Papa (2012)

Zuid-Korea / Verenigde Staten

geregisseerd door Ji-Seung Han
met Yong-woo Park, Ara Go en Michael Anthony McMillon

Choon-Sub is een manager voor supersterren. Als op een dag een van zijn cliënten er met een andere manager vandoor gaat naar Amerika, besluit Choon-Sub er achteraan te gaan. Eenmaal in Amerika stemt hij in met een opgezet huwelijk, waardoor hij nu zes kinderen heeft. Het duurt niet lang of Choon-Sub komt er achter dat de oudste dochter, Joon, een uitstekende zangeres is. Hij geeft haar op voor een talentenjacht en probeert Joon te kneden tot een superster.

Het heeft er alle schijn van dat de film uit zichzelf niet goed weet of het als komedie of als drama door het leven wil gaan. Na een veelbelovend, enigszins frivool begin krijgt het verhaal als snel een veel te serieuze ondertoon. Dat is toch wel jammer, want in potentie had dit een leuke, luchtige tragikomedie kunnen zijn.