La Clé des Champs (2011)

Frankrijk
Familie

geregisseerd door Claude Nuridsany en Marie Pérennou
met Simon Delagnes, Lindsey Hénocque en Jean-Claude Ayrinhac

Een verlaten vijver. Twee eenzame kinderen zijn verknocht aan deze plek die hen dichter bij elkaar brengt en helpt om vat te krijgen op het leven. Door hun ogen en hun verbeelding verandert de vijver in een geheim koninkrijk met prachtige maar ook verontrustende hoeken, bevolkt door wonderlijke en angstaanjagende wezens. Een korte maar intense ervaring die hen anders naar de wereld doet kijken.

Vanaf 24 september te koop op dvd en blu-ray (De Filmfreak)

Een film a la Le peuple migrateur. Mierzoete kitcherige nuilfilm vol met truttige oubollige clichebeelden. Helaas ben ik een sucker voor dit soort films, en de beelden zijn natuurlijk weer schitterend!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Wonderlijke wezens.

Van de makers van het magistrale Microcosmos komt wederom een klein pareltje. Iets minder indrukwekkend dan het eerder genoemde magnum opus van het regieduo, maar evengoed betoverend mooi geschoten. Wederom zijn het de kleine dieren die hier de show stelen, zelfs nu er een verhaal met menselijke acteurs omheen is gekleid. De twee hoofdrol spelende kinderen zijn niet onaardig, maar doen soms overbodig aan in deze semidocumentaire.

Dat komt omdat het verhaal, over een vriendschap tussen twee kinderen die beiden de natuur zo bewonderen, vooral lijkt te dienen als kapstok voor de schitterende beelden van de fantastische flora en fauna. Deze beelden zijn op zich al fabelachtig genoeg. Toch is ‘Een Wereld Vol Betovering’, zoals de film op BD en DVD in Nederland wordt uitgebracht, absoluut de moeite waard. Al is het maar alleen vanwege die intrigerende insecten en andere wonderlijke wezens.

Goed.

Met dank aan Filmfreak voor het recensie-exemplaar.

avatar van Pazmaster
Een film waar amper een verhaal in zit. Het is eigenlijk meer een natuurdocumentaire, maar dan op teletubbies niveau! Er wordt helemaal niets verteld over hetgeen wat je te zien krijgt. Alleen maar mooie natuurplaatjes met allerlei verschillende soorten beestjes, in allerlei verschillende soorten vormen en kleuren. En... het beweegt! Verder nog een kinderachtig muziekje erbij en nog wat grappige geluidjes. Zet je baby/peuter voor de tv en het zal zich zeker vermaken!

Het is wel allemaal heel erg mooi gefilmd, maar ik kijk dan liever een echte natuurdocumentaire waarbij wordt verteld waar je nou naar zit te kijken. Dan kan je er tenminste nog wat van opsteken!
2 sterren voor de mooie camerabeelden maar meer ook niet.

Mooie plaatjes maken nog geen mooie film.

avatar van Decec
Een redelijk familiefilm...
Speelt ook documentaire, maar leuk
voor de kinderfilm...
Mooi natuurfilm...
Super mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Verder niet zo veel verhaal te vertellen (acteerwerk)...

deze vond ik minder dan Microcosmos veel minder wat pazmaster zegt er wordt niks verteld van welke dieren dat je te zien krijgt dat vind ik enorm flauw daarom een halve ster maar sorry kan niet meer geven dan deze halve ster

avatar van Marvinleeaday
Ik ga mee met Stinissen, er gebeurt werkelijk niets.