How I Became an Elephant (2011)

Documentaire

geregisseerd door Tim Gorski en Synthian Sharp
met Juliette West, Changduan "Lek" Chailert en Carol Buckley

Wanneer Juliette West op een zoektocht gaat om zichzelf te onderwijzen, krijgt ze veel meer dan haar lief is. Nu is ze boos. Haar woede wordt gedreven door liefde, liefde voor alles wat natuurlijk en vrij is. Het onschuldige 14-jarige meisje uit een voorstad van Californië, gaat op ontdekkingsreis om de grootste landzoogdieren ter wereld te redden. Een tocht die haar half de wereld rondbrengt en haar oog in oog brengt met de reuzen die ze in veiligheid wil brengen: olifanten.