Yabanci (2012)

Alternatieve titel: The Stranger

Turkije

geregisseerd door Filiz Alpgezmen
met Sezin Akbasogullari, Guzide Balci en Caner Cindoruk

Ozgur is een jonge vrouw van wie de ouders zijn gevlucht naar Frankrijk. Ze is geboren en getogen in Parijs. Na de dood van haar vader Huseyin vertrekt ze naar Istanbul om daar zijn laatste wens in vervulling te laten gaan. Hij wou namelijk begraven worden in zijn eigen vaderland. Maar na alle gebeurtenissen rondom de militaire staatsgreep van 12 september 1980, blijkt Huseyin geen Turkse staatsburger meer. Ozgur komt voor een moeilijk taak te staan. Op haar reis ontmoet ze familieleden van haar vader en moeder. Maar gelukkig ontmoet zij daar Ferhat, die haar zal vergezellen door een reis in het Turkije van nu.