El Gusto (2011)

Ierland
Documentaire

geregisseerd door Safinez Bousbia
met El Hadj El Anka, Mohamed Ferkioui en Mustapha Tahmi

De Algerijns-Ierse cineaste Safinez Bousbia haalt in deze documentaire herinneringen op aan de chaabi, een volkse muziekstijl die ontstond in de kasbah van Algiers, en die werd uitgevoerd door moslims én joden. Na de onafhankelijkheid van 1962 verdween de chaabi in de vergetelheid. Safinez Bousbia ging op zoek naar overlevenden en vond in Algiers, Marseille en Parijs oude mannen tussen de 72 en 98 jaar die zich nog de glorietijd van de chaabi konden herinneren.

Vanaf 30 mei in de bioscoop (Contact Film)

Trailer (YouTube)