U Turn (2016)

India
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Pawan Kumar
met Shraddha Srinath, Roger Narayan en Dileep Raj

Rachana is een jonge verslaggeefster die een artikel schrijft over verkeersongelukken. Ze heeft een oogje op de misdaadverslaggever Aditya, die haar helpt bij haar onderzoek. Op een dag heeft Rachana een ontmoeting met iemand die zich niet aan de verkeersregels gehouden heeft. Ze wil de man wat vragen stellen, maar hij komt niet opdagen. Later die dag wordt Rachana gearresteerd en beschuldigd van moord. Volgens de politie heeft zij de persoon die ze eerder die dag zou ontmoeten omgebracht. Rachana zet alles op alles om te bewijzen dat ze onschuldig is.

Zou op een waar gebeuren zijn gebaseerd maar daar staat het slot toch wel haaks op.
Heel lang geboeid en ook wel geamuseerd gekeken naar dit mysterieus verhaal maar het einde gaat toch al te ver in de fantasie.
Stelt aldus in zijn geheel wat teleur. Uiteindelijk is het een film waar ge naar moet kijken zonder u al te veel af te vragen en bereid te zijn de inbreng van wat surrealisme te aanvaarden. Enkele acteurs zoals Shraddha Srinath en Roger Narayan brengen het er goed van af.