Parachute Nurse (1942)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Charles Barton
met Marguerite Chapman, William Wright en Kay Harris

De verpleegsters Glenda White en Dottie Morrison sluiten zich aan bij het nieuw gevormde korps van parachute-verpleegkundigen. Deze verpleegkundigen worden gedropt op plaatsen die voor gewone medische hulp niet toegankelijk is. Glenda en Dotti ontdekken dat ze zich hebben ingelaten met een leven van zware training volgens strikte militaire regels. De enige lichtpuntjes zijn hun instructeurs, luitenant Jim Woods en sergeant Peters. Na weken van zware training is een klas verpleegkundigen klaar voor de eerste parachutesprong. Tragedie slaat toe wanneer de verpleegster Gretchen Ernst, die uit het Amerikaanse leger wordt ontslagen, omdat haar broer in het Duitse leger dient tijdens haar parachutesprong zelfmoord pleegt.