Black Gold (1947)

geregisseerd door Phil Karlson
met Anthony Quinn, Katherine DeMille en Elyse Knox

Begin jaren '20. In de woestijn van het grensgebied tussen Mexico en Texas bezit de indiaan Charley Eagle een kleine ranch waar hij het paard ‘Black Hope’ traint. Charley gelooft dat Black Hope in staat is de Kentucky Derby te winnen. Hij leert de jonge Chinees Davie Chung kennen. Diens vader is door een bende smokkelaars vermoord en Charley neemt hem illegaal mee naar zijn ranch. Charley en zijn vrouw Sarah adopteren David vervolgens. Charleys plannen met Black Horse treden op de achtergrond, wanneer op zijn ranch olie wordt gevonden.