Nel Giardino dei Suoni (2009)

Alternatieve titels: In the Garden of Sounds | Im Garten der Klänge

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Nicola Bellucci
met Wolfgang Fasser

'In de tuin der geluiden' schetst een portret van de musicus, therapeut en geluidsonderzoeker Wolfgang Fasser, die als jongeling zijn zicht verloren heeft. Op zijn weg in de duisternis ontdekte hij de wereld van klanken, tonen en tinten, die voor hem een parallel type universum bood gelijk aan onze eigen optisch gevormde realiteit. Wolfgang Fasser werkte als een muziek-therapeut in Toscane samen met ernstig gehandicapte kinderen. Het ongewone verhaal van een blinde man die zijn eigen levenservaring gebruikt om zijn patiënten te helpen.