Hexagon (1994)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Alejandro Agresti, Jelle Nesna, Frank Scheffer, Johan van der Keuken, Erik van Zuylen en Frank Zweers
met Bert Luppes en Frances van Boeckel

Een film bestaande uit zes korte films. Atlanti Que, een korte experimentele muziekfilm over een stad in de ochtendschemer. Bons, waarin een 'minus-one' compositie van Theo Loevendie gevisualiseerd wordt. Lent, Vague, Indecis: extreme landschappen worden naast elkaar geplaatst. On Animal Location, hier staat de fysieke beweging centraal. Het dier in beweging is de cineast zelf. Tegenbeweging: op zoek naar tegenbewegingen bij de mens reisde Agresti naar Buenos Aires, waar hij met de verborgen camera de bewegingen van mensen volgde. In de montagefase voegde hij hieraan zijn eigen tegenbewegingen toe. En tot slot Time Machine: Otto Kettings jazzy compositie Time Machine inspireerde filmer Erik van Zuylen tot het maken van een korte film over de subjectieve beleving van tijd. De film verhaalt van een oude fotograaf die in zijn werk de tijd probeert vast te leggen.