Ron Hynes: Man of a Thousand Songs (2010)

Canada
Documentaire / Muziek

geregisseerd door William D. MacGillivray
met Joel Thomas Hynes en Ron Hynes

Een documentaire over de Canadese singer-songwriter Ron Hynes. Deze film toont Ron terwijl hij live voor de camera optreedt en dit is verweven met ‘black box interviews’ met Ron, in close-up gefilmd en direct naar de camera gericht, waarbij hij zijn liedjes bespreekt, evenals het leven dat erin vervat zit: late nachten, donkere steegjes, het huwelijk, kinderen, de scheiding, zijn bijna dood en het herstel van zijn drugsverslaving, en dit is doorspekt met backstage momenten, inzichten van op de straat en commentaar van de neef van Ron, de auteur Joel Thomas Hynes, die de vertolking van de ‘mening van het volk’ op zich neemt. Over Ron Hynes zijn karakteristiek stemgeluid, en dit aan de hand van opwindende live opnames en indringende interviews. De zanger vertelt hoe zijn persoonlijke ervaringen zijn creatieve werk hebben beïnvloed.