In Alle Stilte (1997)

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Karin Junger

In 1967 was het ondenkbaar dat een ongehuwd zeventienjarig meisje een kind zou kunnen opvoeden. Het gezin was de spreekwoordelijke hoeksteen van de samenleving en alles wat die onbetwistbare zekerheid zou kunnen ondermijnen moest worden doodgezwegen, of het zwijgen worden opgelegd. Toen de nu 47-jarige schrijfster Will van Sebille dertig jaar geleden een kind kreeg was er dan ook maar één oplossing: afstand doen en niet meer aan denken. Uit onderzoek is onlangs gebleken dat zij niet de enige was: ruim 25.000 vrouwen hebben in de jaren zestig en zeventig gedwongen afstand moeten doen van een buitenechtelijk kind.