The Loves of Joanna Godden (1947)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Charles Frend
met Googie Withers, Jean Kent en John McCallum

Engeland, 1905. Wanneer Joanna Goddens vader sterft, laat hij haar een boerderij na in Romney Marsh, Kent. Joanna is vastbesloten om de boerderij zelf te runnen. Haar buurman Arthur Alce lacht om haar ambities, maar houdt desondanks van haar. Joanna’s plan om schapen te fokken mislukt echter. Ze raakt aan lager wal en wendt zich tot Arthur Alce om hulp, maar ze wil geen liefde van hem. Liefde wil Joanna wel van Martin Trevor, een bezoeker en iemand van buiten Romney Marsh. Aan de vooravond van hun huwelijk sterft Martin echter.