As Hiper Mulheres (2012)

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Fausto Carlos, Takumã Kuikuro en Leonardo Sette

Omdat hij vreest dat zijn echtgenote het niet lang meer maakt, vraagt een oude indiaan aan zijn neef of diens vrouw nog een keer de Jamurikumalu zou willen opvoeren, de rituele dans van de autochtone bevolking van de Boven-Xingu, die leven in het midden van Brazilië. De zieke echtgenote wil niets liever dan nog één keer meezingen met de vrouwen van het dorp. De voorbereidingen worden gestart, maar ook de enige vrouw die alle teksten goed kent, tobt met haar gezondheid. Een aantal oude cassettebandjes biedt ook geen soelaas.