ad

Met onder meer: Moritz Bleibtreu, Rade Šerbedžija en Kasia Smutniak

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 8 maart 2012

Over Die Vierte Macht

Paul Jensen, een riooljournalist, vlucht weg uit Berlijn en begint te werken voor een tabloid in Moskou, uitgegeven door zijn mentor Alexei Onjegin. Hij slaagt er al snel in om het succes en de oplage van de krant te verhogen. Zijn leven is één groot feest tot hij de mooie activiste Katja ontmoet en op haar verliefd wordt. Zij overtuigt hem om een politiek getinte doodsbrief in de krant te publiceren. Vanaf dat moment zal Pauls leven drastisch veranderen. Hij wordt gearresteerd op verdenking van terrorisme. Wanneer hij met de hulp van Onjegin vrijkomt, wordt hij geconfronteerd met andere geheimen uit zijn leven en moet hij de politieke samenzwering tegen hem oplossen.

image

• 20925 berichten

Uitstekende koude oorlog thriller met een prima rol van Moritz Bleibtreu als de journalist Paul Jensen , sommige momenten waren zeer spannend in deze geslaagde Duitse thriller.

gauke

Hoewel met ambitie gemaakt en vol tempo, valt deze actiegeladen, harde thriller toch tegen. Het plot schiet niet alleen behoorlijk tekort op het terrein van originaliteit, het verhaal over een wilde samenzweringstheorie en een vader-zoon relatie mist daarnaast complexiteit en is alles behalve geloofwaardig. Ook de spanning neemt zienderogen af en de story vervalt in middelmatigheid Jammer is bovendien dat een ieder uiterst gemakkelijk Engels lijkt te spreken.

avatar van carla007

carla007

Prima film helemaal niets mis mee. Spannend tot aan het eind, wat mij betreft aanrader.

avatar van MacHBos

MacHBos

Hier en daar wat langdradig, maar goed te kijken verhaal.

avatar van Rodger

Rodger

Redelijk verhaal, niet het zo saai is, maar echt vlotjes ook weer

De acteurs waren ook niet echt van top klasse,..

Al met al, een grauwe film.. Met hier en daar wat goede momenten,..

2.0

avatar van blurp194

blurp194

Niet onaardig, maar het veelbelovende begin en eerste halfuurtje voorspelt meer dan de film aan het einde af weet te maken. Vooral vanaf dat de moeilijkheden echt toeslaan wordt het allemaal wat te onwaarschijnlijk en te makkelijk. Aan het einde komt dat helemaal tot een wat teleurstellende afloop - als de spreekwoordelijke kaars.

Op zich heeft de grauwe toon van de beelden wel een plaats in het verhaal, toch irriteert het ook gauw. Ook in Rusland zijn er gewoon frisse kleuren tenslotte. En ook wat jammer dat er wel veel talen te horen zijn, maar dat de meeste tekst uiteindelijk gewoon in accentloos Engels is. Daarmee voelt het toch wat minder als een Duitse film die in Rusland speelt. Wellicht gedreven door de commercie - maar dat gaat daarmee wel ten koste van de authenticiteit.

avatar van mancomann

mancomann

Ik vnd het wel een redelijk spannende film . Alleen wat mij ook opviel zoals gauke reeds zei dat bijna iedereen zo gemakkelijk Engels sprak.. voor de rest prima film

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Lekkere thriller, niets mis mee.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Uitstekende film met ook nog eens kritiek op het betreffende land wat eigenlijk veel te weinig voorkomt door onze slappe politieke toneel. Hier wordt duidelijk gemaakt in de film hoe men met wat knip- en plakwerk jou als mondige burger gemakkelijk monddood kan maken en desnoods kan laten verdwijnen als men dat nodig vindt.

De film is spannend, heeft een mooie spanningsboog die goed verdeeld is over de film, het verhaal is boeiend en onvoorspelbaar en er wordt prima in geacteerd!

Neen, geen verkeerde besteding van krap aan 2 uur die de film duurt!

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Weer zo'n thriller waar ik weinig van verwachtte en die verrassend goed uitviel. Het leek me toch dat de verspreiding van deze productie beperkt is gebleven. De makers richtten hun pijlen op het Russische systeem, de beknotting van de persvrijheid en de vele donkere geheimen die de Russische staat verborgen wil houden om chaos te voorkomen. De wat naieve journalist Paul is weldra diep betrokken in een complot, en zeker wanneer hij in de gevangenis zit behoort tot de beste momenten van de film. Zeker één wending was erg voorspelbaar ( dat Katya nog leeft ), maar het blijft redelijk spannend, en politiek rakelt de film de Tsjetsjeense kwestie terug boven. Zeker het plot met de met de vader geeft de indruk van teveel hooi op de vork te willen nemen. Maar ik kan minstens wel de inspanningen waarderen van de makers om her en der te willen afwijken van enkele clichés. Ook hier was het stuk in de gevangenis hierin voorbeeldig.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Prima film, met een goed verhaal wat nergens saai is, en dus blijft boeien.

Spanning van de hoofdpersoon is voelbaar op de bank.

scorsese

Redelijke film waarin een Duitse journalist in Moskou gaat werken voor een roddelblad. Deze politieke thriller is goed opgebouwd waarbij het allemaal steeds spannender wordt. Kijkt gemakkelijk weg en ook wel eens leuk om een film te zien die zich in Moskou afspeelt. Echt geloofwaardig zijn het verhaal en de personages niet echt.

avatar van Noodless

Noodless

Degelijke film waarbij het verhaal een goede opbouw kent. Maar zoals mijn voorganger al aangeeft komt het verhaal, ondanks het realistisch gegeven niet altijd geloofwaardig over. Idem voor de personages. 6/10

avatar van joolstein

joolstein

Verrassende fijne politieke thriller die zich afspeelt in het Rusland van nu. Vooral het Russische systeem en de inperking van de persvrijheid worden aan de kaak gesteld. Verder is er complot theorie waarbij de Tsjetsjeense kwestie een rol speelt. En wordt benadrukt met de uitspraak: "The threat of terror is the only thing which unites the people of a country." In die context wordt ook 9/11 nog even getoond. Helaas boet de film hoe meer we naar het einde gaan aan kracht in en volgt een beetje onwerkelijk en happy end. De hoofdrolspeler Moritz Bleibtreu als Paul Jensen deed het aardig maar ik vond hem iets te afstandelijk. Ik was wel onder de indruk van Kasia Smutniak als de vrouwelijke sidekick Katja. Ze leek wel op een jongere versie van Nastassja Kinski

Nastassja Kinski - imdb.com

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Meeslepende politieke thriller over terrorisme, beknotting van persvrijheid en corruptie binnen het Russische systeem. Prachtige sfeervolle soundtrack van Heiko Maile. Het hoofdpersonage wordt prima vertolkt door Moritz Bleibtreu. Helaas was de versie die ik zag niet volledig (Engels) ondertiteld. Ik moet maar eens de Benelux DVD aanschaffen en de film nog eens herbekijken. Zeker de moeite waard.