Tom und Hacke (2012)

Duitsland / Oostenrijk
Familie / Misdaad

geregisseerd door Norbert Lechner
met Fritz Karl, Franz Buchrieser en Franziska Weisz

Een kleine stad in Beieren, kort na de Tweede Wereldoorlog. Na de dood van zijn ouders woont Tom bij zijn tante Polli. Maar in plaats van aan haar hand te lopen, zitten er steeds grappen in zijn hoofd, die hij verzint samen met zijn met zijn beste vriend Hacke. Op een nacht worden de twee getuige van een moord, waarvoor een onschuldige man wordt gestraft. Maar Tom en Hacke hebben gezien wie de dader was. Nu moeten zij een slim plan bedenken om de moordenaar te verschalken.

Het beroemde verhaal van Mark Twain ( Tom Sawyer and Huckleberry Finn) in een Duits Bayern's jasje en ik moet zeggen dat is goed gelukt verder is de verhaal lijn bijna het zelfde bv Becky , de grot , indian Joe tante Polly etc etc. Ook leuk dat het verhaal zich nu afspeelt vlak na de 2de wereld oorlog , kortom een must see voor de jongeren onder ons en ook de oudjes zullen meer dan genieten van deze mooie jeugdfilm.