• 8.295.519 stemmen

Alternatieve titel: The Story of Mr. Sorry

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Kwak In-Keun

Met onder meer: Sang-Hyeon Eom, Jae-jin Jeong, Hyeon-Jeong Jo

IMDb beoordeling: 6,7 (93)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Je-bool-chal-ssi I-ya-gi

Een verlegen jongeman wordt almaar kleiner en kleiner totdat hij de grootte van een spin bereikt. Hij wordt een oorschoonmaker, waarbij hij in oren klimt om het oorsmeer te verwijderen. Hierbij heeft hij de mogelijkheid om te kijken naar de herinneringen van deze personen. In het oor van een wetgever ontdekt hij een schokkende herinnering over zichzelf en zijn zus, die hij erg mist.

image

avatar van Dopke

Dopke

Ik geloof dat deze film een afstudeerproject was, wat het aantal regisseurs verklaart.

Een film als deze laat maar weer eens zien wat een heerlijk medium animatie kan zijn. Fijne eigenzinnige stijl, lekker vreemd plot. De hoofdpersoon is een beetje een naar, vervelend en zielig mannetje, maar dat was helaas de bedoeling. Niet een film voor iedereen, daarvoor heeft het een te hoog cult gehalte, maar aanrader voor de liefhebbers van animatie in brede zin.

avatar van Shinobi

Shinobi

Het verhaal van meneer Sorry.

Hetgeen wat ik begrepen heb, is dit inderdaad een afstudeerproject.

Dit is op zijn zachts gezegd een opmerkelijke animatiefilm te noemen. Het gegeven alleen is al te gestoord voor woorden, dit zorgt voor een aantal surrealistische scènes; als kijker beland je van het ene gestoorde moment in het andere. Je moet alleen wel rekening houden met de enigszins langzame pacing van het hele gebeuren.

De animatie is een wirwar van stijlen die niet altijd even goed uit de verf komt. Het kan eigenlijk niet anders als zo veel mensen het voor het zeggen hebben. Desondanks past het qua cohesie goed bij een dergelijke productie. Wat dat betreft komt het geheel soms meta- over, omdat het dieper lijkt te gaan.

Al met al een intrigerende film die best de moeite waard is, hoewel het misschien iets te ver is gegrepen voor de casual filmkijker.

3,0 Sterren.

avatar van Cellulord

Cellulord

Blijft na herziening een uiterst leuke animatiefilm met kleurijke surrealistische/psychedelische scènes.

Shinobi heeft het goed verwoord.