Generazione Mille Euro (2009)

Alternatieve titel: The 1000-Euro Generation

1 stem

Italië

geregisseerd door Massimo Venier
met Alessandro Tiberi, Valentina Lodovini en Carolina Crescentini

In Milaan is Matteo een fysicus zonder passende baan, die toevallig een lezing geeft aan de universiteit, terwijl hij bij een pr-firma werkt waarvan hij weet dat hij ontslagen zal worden. Zonder zelf enige moeite te doen, voelen twee vrouwen zich door hem aangetrokken, een blonde en een brunette. De blonde is Angelica, die hem ontmoet terwijl zij roken op dak van het kantoor. Tot zijn verrassing heeft zij invloed in het bedrijf en spoedig vliegen zij erop uit om samen presentaties te maken. De brunette is Beatrice, een nieuwe flatgenote die hoopt op een leraarsfunctie in de militaire dienst. Zal Matteo weten wie hij wil, voor de goede gelegenheid aan hem voorbijgaat?