Barabbas (2012)

Alternatieve titel: Night 1, Night 2

Verenigde Staten / Italië
200 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Roger Young
met Billy Zane, Cristiana Capotondi en Filippo Nigro

Pontius Pilatus vraagt het verzamelde Joodse volk wie hij moet vrijlaten: de profeet Jezus of de dief Barabbas; het volk kiest voor Barabbas. Die viert zijn vrijlating uitbundig met zijn vrienden. Wanneer hij zijn minnares Rachel gaat opzoeken, wijst die hem af. Ze heeft zich bekeerd tot het nieuwe geloof van de profeet Jezus....

Uitstekende miniserie met eindelijk weer eens een prima rol van Billy Zane ( met weer haar wat hem een aangename man maakt om naar te kijken) de film kijkt lekker weg en bijna alles wat bekend is met de figuur Barabbas komt ten sprake.
Sommige momenten hadden er meer figuranten kunnen mee spelen maar dat mocht de pret niet drukken ik was aangenaam verrast van deze CO-productie met de opmerking dat ik ook een fan ben van Bijbelse thema's.

Erg mooie miniserie, houd erg van dit soort films/series. Mooie beelden en goed gespeeld. Ik vindt het toch zeker 3 sterren waard