• 8.353.958 stemmen

Alternatieve titel: Black Dove

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Gyeong-tae Roh

Met onder meer: Lim Hyung-kook, Yang Eun-yong en Ahn Ji-hye

IMDb beoordeling: 5,4 (18)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Ggeom-eun Gal-mae-gi

In deze vertelling worden slachtoffers en daders van een auto-ongeluk verbonden door complexe schuldgevoelens. Terwijl heden en verleden onmerkbaar in elkaar overlopen en later ook de levens van de personages meer en meer verstrengeld raken, wordt duidelijk hoe verschillend deze mensen reageren op wat hen overkomen is. Kunstenaar Lee Jon-Hoo worstelt met het werk voor een tentoonstelling terwijl galerie-eigenaresse en maîtresse Min-Hee zich afvraagt waarom hun relatie plotseling zo bekoeld raakte. Ernstiger beschadigd is het huwelijk tussen professor Lee Jun-Gu en zijn onderdanige vrouw Sun-Mi.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Zwaarmoedig en soms bijna verstikkend rouwverwerkingsdrama. De film is a-chronologisch en het duurt even voordat je door hebt wanneer je nu voor het auto-ongeluk zit en wanneer erna. Interessante film met boeiende karakters en soms best aangrijpend, maar erg subtiel is het allemaal niet. En dat doet 'm voor mij uiteindelijk toch een beetje de das om. Vooral het einde dat wat geforceerd open wordt gelaten is er wat te veel aan. Ook de puzzelstructuur zit niet helemaal lekker. Ik ben er niet helemaal uit of dat de film nou geholpen heeft of de film daarmee eerder iets van zijn eigen oppervlakkigheid tracht te verbergen.

Ik hou het op 3.0*