Sybil (2007)

geregisseerd door Joseph Sargent
met Jessica Lange, Tammy Blanchard en JoBeth Williams

Sybil is een verlegen studente met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Wanneer ze op consultatie gaat bij Dr. Cornelia Wilbur, heeft ze al een aantal zenuwinzinkingen achter de rug. Bovendien heeft ze geregeld last van zwarte gaten in haar geheugen. Met Dr. Wilburs hulp herinnert Sybil zich geleidelijk aan de gruwelijke details van misbruik in haar jeugd. Deze waren zo moeilijk te verwerken dat Sybil zestien persoonlijkheden ontwikkelde.

Prima remake met een uitstekende cast ook leuk voor Jessica Lange die sinds American Horror Story weer helemaal terug is, Tammy Blanchard speelt zeer overtuigend de rol van Sybil en is de dochter van Diva-legende Ava Gardner.

avatar van 606
stinissen schreef:

Helemaal waar, top acteerprestatie.
En gelukkig werd later die verschrikkelijke ziekte erkend.

3,5 ster

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal volgen...
Prima acteerwerk...
Actrice Jessica Lange speelt zeer goed, ook Tammy Blanchard
speelt ook goed...
Iedere keer een andere verhaal, andere namen etc...
Mooi HD kwaliteit...
Het is wel moeite waard...

avatar van rox91
Het verhaal wordt stukje bij beetje prima weergegeven, alleen af en toe wat slap. Ik ben heel erg benieuwd naar het origineel.