Spores (2011)

Rusland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Maksim Dyachuk
met Elena Sherbakova, Leonid Gusarov en Vladimir Kokin

Een groep tieners maakt een uitstapje naar een al lang verlaten Sovjet-Russische fabriek. Voor de grap besluiten ze op onderzoek uit te gaan en wat ze vinden te documenteren. Maar hun nieuwsgierigheid brengt hen oog in oog met een onvoorstelbaar gevaar. Buitenaarde sporen zijn met een meteoriet neergestort op aarde en vermenigvuldigen zich snel, waarbij ze monsterlijke vormen aannemen.