Doogal (2006)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Dave Borthwick, Jean Duval en Frank Passingham
met de stemmen van Daniel Tay, Jon Stewart en Jimmy Fallon

Wanneer de hond Doogal tegen de magische draaimolen aanbotst in de poging snoepjes te krijgen, komt de kwade tovenaar Zeebad vrij na 10.000 jaar opgesloten te zijn. Zeebad wil de wereld in ijs veranderen en als hij drie magische diamanten in zijn bezit krijgt, dan zou hij zelfs de zon kunnen bevriezen. Als Florence, het baasje van Doogal, vast komt te zitten in de bevroren draaimolen, kan Doogal niets anders dan op zoek gaan naar de diamanten, samen met zijn vriendjes Ermintrude de koe, Brian de haas en Dylan de slak.