Sing, You Sinners (1938)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Wesley Ruggles
met Bing Crosby, Fred MacMurray en Donald O'Connor

Mike, Dave en Joe Beebe zijn zingende broers. Joe is het zorgenkind en denkt alleen succes te kunnen behalen met gokken en allerlei vage handeltjes. Het enige dat de drie gemeen hebben is hun gezamenlijk optreden als zangers, waar Mike en Dave eigenlijk een hekel aan hebben. Joe heeft sinds kort een renpaard in bezit en zet daar al zijn hoop op een betere toekomst op. De gok van Joe met zijn paard is groter dan zijn familie in eerste instantie door heeft.

avatar van Dutchfan
Drie grote sterren in een zwakke komedie.

Het verhaal van Moeder Beebe en haar drie zonen, die van alles meemaken.

Het probleem wat ik met de film had, zijn de niet bepaald sympathieke personages.

Moeder Beebe (Elizabeth Patterson) is een vrij pinnig mens, die haar oudste zonen als kleuters behandeld, terwijl ze beiden al de 30 zijn gepasseerd.
Haar oogappel is de oudste zoon, Joe (Bing Crosby) en juist deze Joe is een klaploper, die altijd bezig is met duistere zaakjes en Feestjes.
Door zijn toedoen bestaat zelfs het gevaar dat zijn moeder en zijn jongere broertje Mike (een hele jonge Donald O'Connor) op straat belanden.
Werken, daar houdt Joe Niet van en dus komt alles neer op de tweede zoon, Dave (Fred MacMurray) , die dubbele diensten moet draaien als automonteur, om zijn moeder en broers te onderhouden.

Door al het werken, heeft Dave geen tijd om met zijn verloofde Martha (Elllen Drew) te trouwen.

Die Dave is eigenlijk ook een beetje een slappe hap, die wel erg met zich laat sollen.

Ondanks zijn harde werken, is moeder Beebe niet tevreden, ze had liever gezien dat haar zoons de muziek waren ingegaan.

Haar zoons treden overigens wel zo nu en dan op (en die nummers zijn dan ook de kracht van de film, voor mij!)

Uiteindelijk krijgt het gezin door Joe's toedoen ook nog eens te maken met criminelen uit de onderwereld.

Als kijker hoopte ik dat die Joe eens flink op zijn bek zou gaan, vooral toen hij ook nog eens de verloofde, Martha, van zijn broer probeerde af te pakken.

Maar nee, dat gebeurde (helaas) niet.

Al met al een zwakke film, met een paar aardige momenten die het vooral moet hebben van de mooie liedjes, geweldig gezongen door Bing Crosby.
Ook de optredens van Crosby, MacMurray en O'Connor, samen , zijn erg goed.