Adventures of Casanova (1948)

Verenigde Staten / Mexico
Avontuur / Actie

geregisseerd door Roberto Gavaldón
met Arturo de Córdova, Lucille Bremer en Turhan Bey

Casanova is een jonge patriot in het 18e-eeuwse Sicilië. Wanneer hij verneemt, dat zijn vader en zus zijn vermoord, keert hij terug naar Palermo en houdt hij zich bezig met een guerrillastrijd tegen de strijdkrachten van gouverneur De Brissac. Lady Bianca, de dochter van de gouverneur, is verliefd op Lorenzo, één van de patriotten. Vanwege Lorenzo wil Lady Bianca ontsnappen uit het paleis. Lady Bianca’s assistente Zanetta roept de hulp van Casanova in en hij redt beide dames en neemt hen mee naar het kamp van de patriotten.