The Highest Pass (2010)

Verenigde Staten / India
Documentaire / Avontuur

geregisseerd door Jon Fitzgerald (II)
met Adam Schomer, Anand Mehrotra en Eric Braff

Adam komt erachter dat Anand, zijn goeroe, een voorspelling heeft ontdekt bij het maken van zijn geboortehoroscoop. Adam zou op 27-jarige leeftijd in een ongeval sterven. Wanneer Anand Adam uitnodigt om hem te vergezellen op een motorfietsreis door de Indische Himalaya, naar de hoogst berijdbare weg ter wereld, komt hij voor de ultieme vraag te staan: is het leven het echt waard om voor te sterven?