• 8.349.435 stemmen

Met onder meer: Ben Kingsley, Ben Cross en Patrick Rutnam

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot A Common Man

"No Justice. No Peace."

Een mysterieuze man (Ben Kingsley) heeft in Colombo, Sri Lanka vijf bommen geplaatst die zijn ingesteld om te ontploffen, tenzij vier belangrijke terroristen onmiddellijk worden vrijgelaten uit de gevangenis. Wanneer hij zijn eisen meedeelt aan de plaatsvervangende inspecteur van de politie (Ben Cross) zet dit een ideologische en dodelijke confrontatie in beweging tussen de waarheid en plicht.

imageimage

kappeuter (crew films)

avatar van DiDa

DiDa

Matig...

avatar van TomPSV

TomPSV

Enorm slecht acteerwerk, dialogen die echt helemaal nergens opslaan, muziek dat totaal geen toegevoegde waarde heeft en een heel vreemd einde. Toch opmerkelijk dat een acteur als Ben Kingsley zich leent voor deze troep. Zelden zoiets belachelijks gezien.

avatar van janpacino64

janpacino64

Verschrikkelijk!Hoe kan zo´n Kingsley zich hier nou voor lenen?Dieptepunt in zijn carriere.Pulp.

avatar van jerry r

jerry r

wat een bagger film zeg.

belachelijke slecht film

Slechte acteurs, saai!

avatar van melissa63

melissa63

Een super goede film ! Heeft mij op het puntje van mijn zetel gebracht. Spannend tot het einde. Onverwacht plot, want iedereen dacht dat Kingsley de crimineel was. Subliem gebracht door Ben Kingsley en Ben Cross.
Met een duidelijke boodschap: terroristen die al honderden slachtoffers hebben gemaakt onder onschuldigen: horen niet thuis in een cel, maar op het kerkhof...in belang van de gemeenschap.
Ik snap al die negatieve kritiek op deze film niet:
Het koele, doordacht en doortastend karakter van de vermeende terrorist, maar uiteindelijk met goede bedoelingen; werd subliem vertolkt door Kingsley. En Ben Cross vertolkte zeer goed de plichtsbewuste politieofficier. Het plot was duidelijk voor iedereen: dit was de juiste boodschap: " het is een rustige avond, nietwaar? Wanneer de échte terroristen niet meer konden vrijkomen en terug dodelijke angst zaaien....De mening van de 'gewone man uit het volk" Eindelijk snapte de officier de bedoeling van Kingsley en arresteerde hij hem ook niet... En ook de naaste medewerkers van de politieofficier snapten tijdig de juiste bedoeling van Kingsley, die plots tegenwerkten.
Ook worden tijdens de film een aantal achterliggende accenten gelegd:
De onverschilligheid van de hoogste overheid (minister die alle verantwoordelijk afschuift naar de politieofficier), de mediageilheid van de TV-zenders; enz...
Deze film is "een pareltje", als hem begrijpt...
Alleen de bijrollen (vertolkt door inheemse bevolking) waren van mindere kwaliteit.
Daarom geen 5 maar 4,5 pnt.
Deze film won niet voor niks verschillende Academy Awards, zoals beste acteur, beste film, beste regiseur...

Theunissen

Hoewel de film misschien wat goedkoop oogt, heb ik me goed vermaakt met deze aardige Actie / Thriller die qua plot best verrassend was.

Het verhaal zit goed in elkaar en weet ook zeker te boeien. Ook met de uitvoering zat het wel goed hoewel buiten Ben Kingsley en Ben Cross (beiden vond ik goed spelen) de overige cast niet bepaald hoogstaand was. Met name het toch wel verrassende einde en de reden waarom Ben Kingsley het gedaan heeft waren geweldig. Ook de beschermende reacties hierop van het politiekorps om hem vrijuit te laten gaan waren geweldig. Gezien de actualiteit omtrent terrorisme, denk ik dat velen het met Ben Kingsley daden eens zullen zijn.

Omdat de film ook maar iets van 80 minuten duurt en het tempo best hoog is, kijkt hij verder ook lekker weg. Al met al gewoon een verrassend goede Actie / Thriller, met eveneens een duidelijke boodschap tegen terrorisme.

avatar van repok

repok

Goed verhaal maar waanzinnig slecht geacteerd. Ben speelde wel goed. Als ze deze film nu nog eens maken met betere acteurs kan het echt wel wat worden.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een matige remake.

De originele versie A Wednesday (2008) uit India was sterk. Helaas weet deze Amerikaanse versie met Ben Kingsley matig te overtuigen. Het camerawerk, de editing en het geluid zijn slordig. De cast kon beter worden samengesteld, en de spanning is eveneens ver te zoeken.

Desondanks won Ben Kingsley een Festival Award voor beste hoofdrolspeler.

2,0 *