• 8.351.932 stemmen

Alternatieve titels: Dog Race / 犬、走る DOG RACE

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yôichi Sai

Met onder meer: Gorô Kishitani, Ren Ohsugi, Makoto Togashi

IMDb beoordeling: 7,0 (16)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Inu Hashiru

Nakayama (Kishitani) is een politiedetective die niet volgens het boekje opereert. Hij rolt een drugsbende op, maar niet voordat hij zelf wat van hun waar uitgeprobeerd heeft. Hij gooit een groep minderjarige prostituees in de cel, maar niet voordat hij zelf van het gezelschap genoten heeft. Een van zijn activiteiten is het verkrijgen van informatie via de huichelende Koreaanse gangster Hideyoshi (Osugi). Ondanks hun verschillende posities ten opzichte van de wet, ontdekken de twee dat ze toch veel gemeen hebben.

avatar van McSavah

McSavah

Wat zou ik deze film toch graag willen zien. Sowieso eens iets van Sai kijken. Zijn jaren 80 films (o.a. met ATG) zien er ook fantastisch uit. Gewoon een retrospectief op het IFFR 2010 van deze man (maar volgens mij niet deze film). Hebben de usual suspects daar toen nog wat van meegepakt?

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Nee, van deze Yoichi Sai zag ik nog nooit wat. Ook niet van Shinji Somai trouwens. Ik wil die twee nog wel eens door elkaar halen omdat beiden een retro hadden in Nederland (de ene op het IFFR en de andere op Camera Japan) en ik van beiden niks zag. Films zijn verder niet zo vergelijkbaar. Over Sai toen niet veel hele enthousiaste dingen gehoord, vooral toen van zijn nieuwste niet. All Under the Moon is de enige titel die ik van hem uit mijn hoofd weet - of dat wat zegt weet ik niet.

avatar van Malick

Malick

Jep, zag toen Quill, Blood and Bones en Kamui. En die laatste was inderdaad nogal over-the-top.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Van Blood and Bones wil ik de (OOP)-DVD van Kino ooit nog wel eens kopen.

avatar van McSavah

McSavah

Zag al weinig stemmen staan bij zijn oudere films. Zijn recente lijken me ook minder de moeite waard. Mosquito on the Tenth Floor ga ik binnenkort maar eens proberen op te zetten. Ook weer met rocklegende Yūya Uchida.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

McSavah schreef:

Foto op zn regisseurs-pagina is van toen, stond naast m voor Pathe Schouwburgplein. Niets meegepakt helaas. Alleen zn nieuwste toen, die ook draaide, Kamui Gaiden (2009)

Naar deze Inu Hashiru ben ik het meest benieuwd! Osugi (rip...) en Endo zijn toppers.

edit, ik zie dat je Doing Time (2002) nog niet gezien hebt, is niet moeilijk te vinden en wel echt een aanrader!