Was Weg Is, Is Weg (2012)

Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Christian Lerch
met Florian Brückner, Maximilian Brückner en Jürgen Tonkel

Lukas is zijn leven in het Beieren van de jaren '80 beu en wil aan de slag als Greenpeace-activist op het schip de Rainbow Warrior, om van daaruit de wereld te helpen redden. Maar een aantal onvoorziene gebeurtenissen trekken een streep door zijn rekening. Eerst komt er uit het niets de mooie Luisa in zijn leven en daarna zorgt ook nog een andere gebeurtenis voor veel verwarring.

Op sommige momenten net iets te flauw , de film weet zelf niet welke kant hij op moet soms neigt de film naar komedie dan weer naar drama..